måndag 15 september 2014

En kall vind drog fram...


Trädgården ser ut som förut, men samtidigt har något hänt.
En kall vind drog fram i vårt distrikt och lämnar en sorts förlamande känsla kvar.
En vacker ros försöker ge tröst nu på morgonen, men de iskalla vindarna som kom har gett sina spår.
Har kylan kommit för att stanna?


Vår trädgård har ändå skyddats lite av frosten av de stora träden som finns här, men ändå har kylan nypt i sommarens flor.
Ängarna runt trädgården var grågröna av gnistrande frost.


De iskalla vindarna gör att de växter som gett vår egen värld en sort mångfald nu ger upp, och fryser ned.
Jag kommer sakna alla dessa.




Frosten biter sig fast på cykelsadlar och bilar, för i natt så var det årets andra frostnatt, med tempetaturer ned till fyra minusgrader i vår trädgård.




6 kommentarer:

  1. Nämen usch vad deppigt det är. Visst vet man att frostnätterna kommer men.... man vill ändå inte inse att sommaren är över.
    Vi har fortfarande inte haft någon frostnatt här hos mig och jag hoppas det dröjer lääänge än.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Blir alltid så fascinerad över att det är så olika i vårt avlånga land, brrr!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Oj! Så kallt har det inte hunnit vara i Piteå än (tror jag), jag har ännu inte sett någon frost. Men det ska bli intressant att se hur det ser ut på stugan (i Älvsbyn) när vi åker dit nästa gång... Ha det fint! :)

    SvaraRadera
  4. Ai, før eller siden måtte den første frostnatten komme på besøk. Med den varme og fine sommeren vi har hatt, så virket det så fjernt. Frosten nærmer seg nok min hage snart også. Det er noe fint med den også.

    SvaraRadera
  5. Oi! Det måtte jo skje...
    Rosen er vakker med frost, tross alt.

    SvaraRadera
  6. Nejmennej, säger jag. Det är nu vi hoppas på brittsommar? Eller inträffar det sällan i norr?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.