fredag 29 november 2013

1:a Advent och stjärnor på jobbet...


Blommig Fredag, 1:a Advent

Så blev det fredag igen, och idag tände vi både vår adventsgran och våra stjärnor av papper.
Ja i trädgården händer ju inte så mycket, den snö vi har höll på att försvinna av några regnskurar tidigare i veckan, och alla bussar i området stannade den dagen. De kom inte ur fläcken i halkan.
Men ännu ligger lite snö hård som is kvar. Nu är det -10, så snön lär ligga kvar.


Jag hade just vant mig med tanken att hoppa över denna 'blommiga fredag', när jag kom på att jag ju kan länka till min jobb-blogg och visa de stjärnor av papper som barnen på fritidshemmet får prova på att göra om de vill. Just nu har jag inte så mycket annat att visa...

För att se mer av stjärnorna, kolla in bloggen: Faggefritids.blogspot.se

För att se mer adventspynt en Blommig Fredag, kolla in hos fina bloggen Bland rosor och bladlöss.

Ps. Missa inte att vara med i den utlottning av en fin kökshandduk från Flatebo.se
Dragning av en vinnare sker på söndag 1 december.
Här anmäler du dig till utlottningen!


7 kommentarer:

  1. Minus 10 grader - hua! Här pendlar vi kring noll men vissa nätter är det krispigare, uthärdligt dock. Så fint ert vackra växthus lyser där i vintermörkret!
    Trevlig helg!/Laila

    SvaraRadera
  2. Så stemningsfullt ute hos deg, med lys på drivhuset og alt!
    Flott stjernehimmel på jobben :-)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det passade himla bra! Växthuset var också jättelikt med belysning. Trevlig advent!

    SvaraRadera
  4. Den andra bilden är riktigt julig och stämningsfull.
    Vilka fina stjärnor barnen gjort de är så kreativa.

    Här finns ingen snö än men jag hoppas att det kommer snart för det blir mycket ljusare då och det känns lite varmare:O)

    Önskar er en riktigt fin advent.


    SvaraRadera
  5. vad kul de måste ha när det får tillverka sina stjärnor själv, det ger en viss egen julkänsla. Det ser allt bra fint ut hos dig med alla ljusen och tänk ni har snö med. det finns det inte här.
    Ha en fin Advent
    kram Meta

    SvaraRadera
  6. Så stämningsfullt! Hur gör man egna adventsstjärnor? Det skulle jag vilja veta... ;)

    Ha en bra 1:A advent i morgon i det kalla men underbara norr!

    SvaraRadera
  7. Så fina stjärnor ni bjuder på mallar till! Jättekul med en fritidsblogg, måste vara poppis både bland barn och föräldrar.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.