fredag 15 februari 2013

Kärlek till is?

Blommig fredag - Kärlek.

Under en av den stora björkens grenar hänger nu åter klot av is som vi gjort genom att vattenfylla ballonger och låta dessa frysa till is.
Det blev en stor och tung is-mobil som kräver sin gren för att inte orsaka någon skada på trädet.

För snart ett år sedan skrev jag om hur vi då gjorde en sådan is-mobil, det kan du läsa om här.
Nu har vi gjort likadant igen.


På något sätt så går intrycket om tyngden förlorad sedan iskloten väl hänger där, kanske det är ballongernas form som lurar ögat.


Dagens tema i Blommig fredag är kärlek, ni kanske undrar hur jag tänker nu, hur klot av is på något sätt kan beröra ämnet kärlek?
Det är inte någon överdriven kärlek till just is som får mig att hänga upp iskloten, nej snarare min kärlek till solens ljus.
Jag älskar ju sommaren med värme sol och bad, och de ljusa sommarnätterna gör att jag har svårt att lämna vår del av landet i midsommartid. Det känns avlägset nu.

De svävande iskloten fångar det återvändande solljuset på ett sådant vackert sätt att de får mig att känna hopp igen efter en lång och mörk tid, det hela får bli en hyllning och en kärleksförklaring till våren trots att det ännu återstår mycket vinter här där vi bor.


Min kärlek till det återvändande solljuset...


För att läsa om andra bloggares tolkning av temat kärlek, så kika in hos Helena med bloggen Bland rosor och bladlöss.

22 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert med de vita kloten mot den blå himlen!/Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Oj! Vilken fantastiskt kul id'e!
    Hur häftigt som helst....Mycket vackert att se isballongen fånga solen!

    Ha en skön helg i allt det vita!

    SvaraRadera
  3. Fin tolkning och otroligt häftig ismobil! Detta måste jag visa för barnbarnen!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen. Jag är så imponerad över hur ni orkar bo i snö och is så länge. Jättesnygg idé med bollarna.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Så läcker mobil! Kul idé att använda ballonger som gjutformar. Ha det bra däruppe i ert vackra snörike.

    SvaraRadera
  6. Super läcker mobil till klarblå himmel.
    Kram Ing-Mari

    SvaraRadera
  7. ÅÅ vilken läcker ismobil. Underbar tolkning av temat.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  8. Kul tolkning, tack för det tippset.
    Ha en skön helg
    Vivian

    SvaraRadera
  9. Det var en härlig ide synd bara att jag inte har träd att hänga dom i på kolonin. får väl hitta på nåt annat sätt till nästa Jul det är enda gången vi är där under vintern.
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  10. Men vilken härlig tolkning. Och iskloten ser ju fantastiskt vackra ut !

    Kram

    SvaraRadera
  11. Såå fantastiskt vackert!!
    Själv älskar jag både is och sol!

    SvaraRadera
  12. Jättefin tolkning! De ser verkligen tyngdlösa ut, iskloten där de hänger i solskenet!
    /Cika

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar ide och härlig tolkning...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Vansinnigt vackert! Det där måste jag prova på. Fin helg! :-)

    SvaraRadera
  15. Vilka vackra isklot och en riktigt fin tolkning! Jag förstår att ni längtar efter ljuset nu, men sedan får ni ju massor med ljus istället.
    Ha en skön helg,
    Carina

    SvaraRadera
  16. Jättefin tolkning på veckans tema.
    Era isklot är sååå vackra!

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Åå era isklot är fantastiska!!
    Supersnygga bilder. Kan tänka mig att man fotar och fotar och fotar ur alla vinklar :-)) det hade jag gjort. Det är så fantastiskt med ljuset som förändras under tiden.
    Ha det bäst! Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Så fin blogg du har, Hans. Riktig en blogg etter min smak, med både tekst og bilder.

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig dekoration.
    Ett riktigt smycke i trädgården under vintern.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  20. Vilken skön blogg du har:) Undrar om du har bloglovin att följa med?

    Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

    Ha en kanondag

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera
  21. Рour geneгer dеs viѕitеuгs sur son site et se poѕitіonner paгmi lеѕ tops 10,
    En fonction dе votrе choiх, Boite2.
    com un serviсe ԁe referencement naturel ou payant selon votrе attente.


    Il est donc possible ԁe se pοsіtіonneг sans ѕouci sur les moteurs de rесherche.

    L’agencе Boite2.com aіde les cгeateurs de sіteѕ аvec leur
    fоrmation et сoaching SEO.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.