söndag 17 juni 2012

Natt-regnbåge


Jag tittade ut och såg en regnbåge trots att solen gått ned och klockan blivit mer än 00:30.
Efter en fantastisk sommardag är regn på väg hitåt och de första regndropparna lystes upp av solen på något sätt så en regnbåge syntes.
Jag har aldrig förr sett en regnbåge när det är natt, och ville bara visa den, den syns ju inte så jättebra, men om ni tittar noga till höger på bilden ovan så syns den ovanför träden, mot de mörka regnmolnen.

Nu är nätterna så ljusa att jag har svårt att sova, det blir lite för mycket nattsudd nu.
Trots att jag inte känner mig trött än, och trots att vet att jag borde sova, så älskar jag denna årstid med sina ljusa nätter. Jag bara njuter av nattens ljus.
Strax före jag försökte att fotografera regnbågen så fotade jag natt-himlen mot norr, den var så fin



Nu måste jag försöka sova, imorgon kanske regnet från söder har nått oss också...
Dagens solbränna svider lite grann.
God natt.

7 kommentarer:

  1. Jag gillar också de ljusa nätterna och att se en regnbåge mitt i natten var väldigt speciellt. Det skulle jag också vilja se.
    Regnet har kommit hit till Umeå, men det är bara skönt. Det behövs lite fukt i marken här.

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
  2. Wow, så fantastiskt med en regnbåge mitt i natten! Känner igen mig i att det är svårt att gå och lägga sig så här års, även här nere i Malmö som ändå har mörkare nätter än ni har däruppe. Underbar bild på natthimlen! Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Et par gode billeder.
    Godt "fanget".
    Og så om natten.
    Her regner det i dag.
    Tak for kigget.
    Ha´en god dag.

    SvaraRadera
  4. Vad läckert med regnbåge på natten. Jag förstår din känsla. Jag älskar ljusa sommarnätter har i Stockholm så jag kan bara föreställa mig hur underbart det måste vara uppe hos er.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga nattbilder, en regnbåge mitt i natten, det ska vara i norrland det:) Visst är dom ljusa nätterna härliga.
    Ha de gott/Stina

    SvaraRadera
  6. Dessa nätter lever man för! Sen kan man sova i vinter.
    /Vincent

    SvaraRadera
  7. Svårt att inte nattsudda såhär års :) Det är så fint och trolskt med midnattssolen. Hoppas bara att inte midsommarveckan regnar bort nu :) Ha d fint!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.