fredag 14 januari 2011

Uppmärksammad!


Jag hade för en tid sedan förmånen att få en utmärkelse till min trädgårdsblogg.
Det var av "Helen i Piteå" som i sin blogg, "Tankar om och från min trädgård", gav den till mig.
 Läs själva på Helens blogg;

Så här motiverar hon varför just min blogg förtjänar en sådan fin utmärkelse;

"Både lärorikt och inspirerande berättar Hans om sin trädgård i kallt klimat. Sverige är ett avlångt land och många tror att inget går att odla i höga zoner. Hans bevisar motsatsen."

Tack Helen, jag blev glatt överaskad.

Med utmärkelsen följer att man ska berätta tre saker om sig själv och skicka utmärkelsen vidare till tre andra bloggare.


Först tre saker om mig själv...

1. Jag och min fru bor med våra tre barn i mitt barndomshem här i byn Brännberg i Bodens kommun.

2. Mitt trädgårdsintresse väcktes av min fru som började att så frön och plantera direkt vi flyttade hit. Före jag träffade henne kunde jag inte mycket om trädgårdsväxter.

3. Jag jobbar som Fritidspedagog vid en grundskola i Boden.


 Att välja endast tre bloggare är jättesvårt. Det här med bloggande är ganska nytt för mig, och jag behövde en tid på mig att fundera på till vilka tre bloggar jag skulle skicka utmärkelsen vidare till.
Men mina val blev till slut följade!
Blomsterbo
Med sin vackra blogg berättar Ulrica om sin trädgård och sina projekt, den är lätt att läsa och innehåller mängder med lärorik information om hennes växter. Hon är dessutom, liksom jag en trädälskare som skaffar många spännande träd till sin trädgård.



Hannu på Kinekulle

http://hannu-s.blogspot.com/

Sedan man lyssnat på Hannu när han berättat om sin trädgård och fortsatt att ta del av hans trädgårdstankar via hans blogg så blir det lätt beroendeframkallande att fortsätta.
Få andra personer kan med sådan glöd och intensivitet inspirera till trädgårdsintresse.



Mió Evanne

http://www.evanne.se/

Den här personliga bloggen ger tips på både film, musik och nöje.
Här berättar Mió om sina tankar och låter oss alla följa vad som händer på sina resor runt till olika länder, då speciellt till Frankrike.
Mió ger den grå vardagen en nyans av alla regnbågens färger.



Ha en fortsatt bra dag!






4 kommentarer:

  1. Men oj tackar så glad jag blir. Dessutom impad av ert tagetesprojekt. :)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack! Vilken trevlig start på helgen!
    Mió Evanne

    SvaraRadera
  3. Hej Hans!
    Vilka fina bloggar du har valt :=)
    Hannu och Ulrika besöker jag ofta.
    Mió Evanne var ny för mig så den ska jag kolla in.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.